מגבלות אחרי צנתור

התשובה לשאלה מהן המגבלות לאחר צנתור לב היא מורכבת כי יש סוגים שונים של צנתורי לב וסיבות שונות שבגללן עוברים צנתור, כך שצריך להתייחס לכל מצב לגופו.

מהם המגבלות לאחר צנתור כלילי אמבולטורי?

צנתור לב כלילי אמבולטורי, נעשה באופן מתוכנן ומיועד לאבחן האם קיימים הצירויות בעורקי הלב. כאן נחלק את התשובה לשני חלקים.

מהן המגבלות לאחר צנתור אבחוני אמבולטורי דרך העורק הרדיאלי בשורש כף היד?

במצב שבו נעשה צנתור אבחוני (בדרך כלל דרך העורק הרדיאלי בשורש כף היד), הרי שבדרך כלל המטופל ישוחרר הביתה עוד באותו יום. אין מגבלות משמעותיות למעט המלצה לא להשתמש ביד דרכו נעשה הצנתור לעבודות מאומצות כגון שימוש במברג, הרמת משאות, הדפסה וכיו"ב. קיימת המלצה לא לנהוג וזה מחשש שמא תהיה מעורב בתאונה עקב כאבים ביד או דימום. המגבלה העיקרית היא מגבלת הנהיגה ועל כן מומלץ להגיע לצנתור עם מלווה או להגיע לכל הפחות בתחבורה ציבורית או מונית.

מהן המגבלות לאחר צנתור אבחוני אמבולטורי דרך עורק המפשעה?

במידה ועברת צנתור דרך עורק המפשעה מומלץ לא לבצע פעילות ספורטיבית, הרמת משאות, או הליכה נמרצת או ריצה, מחשש להיווצרות דמם באזור הכניסה לעורק. ההגבלה היא לשלושה עד שבעה ימים, הרופא הקרדיולוג המצנתר לפני השחרור יתדרך אותך. מגבלת הנהיגה זהה לצנתור דרך העורק הרדיאלי.

מגבלות אחרי צנתור

מהן המגבלות לאחר צנתור טיפולי שנעשה בעקבות אירוע לבבי?

הגורם המגביל לאחר צנתור טיפולי שנעשה בעקבות אירוע לבבי, הוא בדרך כלל האירוע עצמו ולא הצנתור. אדם שעבר אירוע לבבי, במיוחד אם האירוע הותיר נזק לשריר הלב, אמור לחזור לפעילות רגילה באופן הדרגתי ובעדיפות תחת השגחה רפואית, לדוגמא במסגרת מכון לשיקום הלב. בנוסף לכך כמובן שההגבלות החלות על צנתור טיפולי חלות גם במקרה זה.

מהן המגבלות לאחר צנתור טאבי?

 צנתור טאבי, בו מושתל מסתם לב תותב בגישה צנתורית הינו צנתור מורכב. צנתור זה תמיד מבוצע על ידי קרדיולוג מצנתר דרך עורק המפשעה באמצעות שרוול יחסית גדול ולכן יש להיזהר ביתר שאת מהרמת משאות למשך כשבוע לאחר ההשתלה. לעתים לאחר צנתור הטאבי המטופל ישוחרר עם תפר במפשעה. בדרך כלל יש להוציא את התפר כעבור מספר ימים במהלך האשפוז או ימים בודדים לאחריו. במידה והיה סיבוך כלשהו באתר הכניסה (דימום, צורך בהשתלת סטנט וכיוב…) יש לקבל הנחיות מדויקות מהקרדיולוג שלך והצוות הרפואי המטפל בטרם השחרור מבית החולים הביתה.

מהן המגבלות לאחר צנתור חשמלי?

בצנתור חשמלי (אבלציה), רוב הצנתורים הנ"ל מבוצעים בדרך הוריד ולכן אין הגבלות משמעותיות על הליכה או הרמת משאות החל מיום לאחר הפעולה. עם זאת, יתכן שיחולו הגבלות על נהיגה ואף על אחזקת רישיון נהיגה, ויש להיוועץ בקרדיולוג המצנתר האלקטרופיזיולוג על מנת להבהיר נקודה זאת.

יש להבהיר שכל מטופל וכל צנתור שונים ויש לקבל הנחיות מדויקות מהצוות המטפל בטרם השחרור מהפעולה.

פרופ' פול פפר, מגבלות לאחר צנתור

פרופ' פפר – קרדיולוג מצנתר מומחה, מנהל שירות הצנתורים בבית חולים ומרכז הרפואי שיבא. כמומחה לקרדיולוגיה התערבותית ומחלות לב מבניות הוא ביצע מאות צנתורי טאבי בנוסף לפעולות מבניות רבות נוספות הכוללות תיקון והחלפה של המסתם המיטרלי והטריקוספידלי בצנתור וכן סגירת PFO ו ASD בצנתור. פרופסור פול פפר בעל ניסיון רב בפעולות אלה ומהרופאים הקרדיולוגים המובילים בתחומו בארץ. פרופסור פול פפר משלב מקצועיות ניסיון רב עם שרותיות ואדיבות.

יצירת קשר עם פרופסור פול פפר

לקביעת תור עם פרופ' פול פפר מלאו את הפרטים ונחזור בהקדם

"התמורה הגדולה ביותר עבור רופא היא הצלחת הטיפול"

פרופ' פול פפר

לקביעת תור עם פרופ' פול פפר מלאו את הפרטים ונחזור בהקדם

"יחסי אמון וכבוד בין רופא ומטופל חיוניים להצלחת הטיפול"

פרופ' פול פפר

MDC Clinic, קומה 3
רחוב הברזל 15, רמת החייל, תל אביב